Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama, firmaların hedef kitlelerine ulaşmak ve satışlarını artırmak için kullanabileceği iki farklı pazarlama yöntemidir.Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak, tüm adımların ve aksiyonların ölçülebilir olmasına imkân vermektedir.Firmaların ürün ya da hizmetlerinin dijital kanallar üzerinden tüketiciye ulaşması sağlanmaktadır. Dijital kanalların başında kurumların kendi web siteleri gelmektedir.
Dijital Pazarlama Kanalları
Websiteleri
Arama Motorları
Sosyal Medya
E-Posta
Mobil uygulamalar
Video Pazarlama
Geleneksel Pazarlama Kanalları
Televizyon reklamları
Radyo reklamları
Gazeteler
Dergiler
Broşürler
Açık Hava Reklamları
Dijital pazarlama sayesinde, daha hassas ve nokta atışı hedef kitlelere ulaşma imkânı elde edilmektedir. Geleneksel pazarlamada ise daha geniş bir kitleye hitap edilmekte, ancak geleneksel pazarlamada kesin ve %100 doğru hedef kitleye temas etme olasılığı daha düşük gerçekleşmektedir.Bu özellikleri nedeniyle, e-ticaret iş modelinde en çok kullanılan pazarlama türü dijital pazarlamadır. Başarılı bir e-ticaret ve e-ihracat yönetimi için dijital pazarlamanın özelliklerini ve uygulama yöntemleri iyi bilmek önem taşımaktadır.Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlamaya ilişkin özellik karşılaştırması tabloda detaylı olarak gösterilmektedir.
DİKKAT
Dijital pazarlama, günümüz iş dünyasında çok önemli bir rol oynamaktadır. Başarılı olmak için her işletmenin dijital pazarlama stratejisine sahip olması ve bunu sürekli olarak güncellemesi ve geliştirmesi önemlidir.